Preskočiť na hlavný obsah

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Žiadosť o zápis, zmenu alebo ukončenie licencie

Opis služby

Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe prostredníctvom elektronického formulára podať žiadosť o zápis licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy, žiadosť o zápis zmeny licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy a žiadosť o zápis ukončenia licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy pre oblasť patentov, európskych patentov s určením pre Slovenskú republiku, dodatkových ochranných osvedčení, úžitkových vzorov, dizajnov a ochranných známok. Licenčnou zmluvou sa poskytujú nadobúdateľovi oprávnenia na využívanie predmetu priemyselného práva. Žiadosť podáva úradu poskytovateľ alebo nadobúdateľ licencie.

Komu je služba určená

Služba je určená pre fyzickú osobu a právnickú osobu (ďalej „používateľ“), ktorá má záujem podať žiadosť o zápis licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy, žiadosť o zápis zmeny licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy a žiadosť o zápis ukončenia licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy pre oblasť patentov, európskych patentov s určením pre Slovenskú republiku, dodatkových ochranných osvedčení, úžitkových vzorov, dizajnov a ochranných známok.

Spôsob použitia služby

Služba sprístupní elektronický formulár. Po spustení služby je potrebné uviesť spisovú značku bez prefixu "PP", "POZ" a pod., pre ktorú je žiadané vykonanie služby, napr. v prípade patentu vo formáte 1-2020, v prípade európskeho patentu s určením pre Slovenskú republiku vo formáte 3111888, pričom v prípade ochranných známok sa formát spisovej značky v priebehu času menil, t. j. od roku 2000 je formát napr. 1-2012, od roku 1993 do 1999 je formát napr. 1-99 a spred roka 1993 je formát maximálne päťmiestne číslo napr. 52529. Po začatí písania spisovej značky systém ponúkne zoznam spisov, ktoré sú vedené v registroch úradu. V prípade uvedenia nesprávnej spisovej značky systém nebude môcť doplniť do elektronického formulára údaje, ktoré úrad vedie v registroch. Po vyplnení elektronického formulára ho používateľ odošle na úrad. Odoslaný formulár sa automatizovane ukladá aj v elektronickej schránke používateľa na ústrednom portáli verejnej správy do priečinka odoslané.

Vyžadovanie autentifikácie a autorizácie na použitie služby

Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.

Spoplatnenie služby

Podanie žiadosti o zápis zmeny licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy nie je spoplatnené s výnimkou oblasti ochranných známok.

Podaním žiadosti o zápis licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy, žiadosti o zápis zmeny licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy pre oblasť ochranných známok a žiadosti o zápis ukončenia licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy do registra úradu vzniká poplatková povinnosť podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov. Poplatky sa platia na základe písomnej výzvy úradu a sú splatné do 15 dní odo dňa jej doručenia. Podľa sadzobníka správnych poplatkov je výška správneho poplatku:

  • za podanie žiadosti o zápis licenčnej zmluvy alebo zápis jej ukončenia do registra, za každú prihlášku – 30 EUR,
  • za podanie žiadosti o zmenu licenčnej zmluvy pre oblasť ochranných známok – 30 EUR.

V prípade podania vykonaného elektronickou službou je sadzba uvedeného poplatku znížená o 50% z poplatku určeného podľa sadzobníka, najviac o 50 eur. Ak sú súčasťou podania prílohy, uplatní sa znížená sadzba poplatkov len vtedy, ak sú tieto prílohy v elektronickej podobe.

URL súvisiacej legislatívy
Prístupový kanál na používanie služby

Službu je možné vykonať aj v listinnej podobe a to osobne v podateľni úradu v Banskej Bystrici alebo poštou na adresu úradu.

Formálne náležitosti žiadosti o zápis, zmenu alebo ukončenie licenčnej, prípadne sublicenčnej zmluvy do registra úradu

Žiadosť o zápis, zmenu alebo ukončenie licenčnej, prípadne sublicenčnej zmluvy do registra úradu pre oblasť patentov, európskych patentov s určením pre Slovenskú republiku, dodatkových ochranných osvedčení, úžitkových vzorov, dizajnov a ochranných známok sa podáva úradu písomne, a to v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, v štátnom jazyku. Podanie musí obsahovať identifikátor osoby účastníka konania a identifikátor osoby jeho zástupcu, ak je účastník konania zastúpený. Podrobnosti o náležitostiach potrebných pre podanie v listinnej podobe sú stanovené právnymi predpismi, ktoré sú dostupné prostredníctvom odkazov v časti URL súvisiacej legislatívy. Z podania musí byť zrejmé:

  • priezvisko, meno, adresa trvalého pobytu majiteľa; ak je majiteľom právnická osoba, jej názov a sídlo,
  • priezvisko, meno, adresa trvalého pobytu nadobúdateľa licencie; ak je nadobúdateľom licencie právnická osoba, jej názov a sídlo,
  • priezvisko, meno a adresa trvalého pobytu alebo adresa miesta podnikania, ak nie je zhodná s adresou trvalého pobytu, alebo názov a sídlo zástupcu, ak je žiadateľ zastúpený,
  • číslo prihlášky,
  • údaj, či ide o licenciu výlučnú alebo nevýlučnú,
  • deň uzavretia licenčnej zmluvy a deň zániku licenčnej zmluvy, ak je licenčná zmluva uzatvorená na dobu určitú,
  • údaj, či sa licencia poskytuje pre všetky tovary alebo služby, pre ktoré je ochranná známka zapísaná, alebo len pre niektoré z nich; ak sa licencia poskytuje len pre niektoré tovary alebo služby, pre ktoré je ochranná známka zapísaná, uvedie sa zoznam týchto tovarov alebo služieb v poradí tried medzinárodného triedenia spolu s príslušným číslom triedy medzinárodného triedenia (platí len pre ochranné známky),
  • licenčná zmluva podpísaná zmluvnými stranami,
  • podpis majiteľa/nadobúdateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený.
Spustiť elektronickú službu