Žiadosť o zápis zmeny zástupcu
Opis služby
Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe prostredníctvom elektronického formulára podať žiadosť o zápis zástupcu alebo zápis zmeny zástupcu do registra úradu pre oblasť patentov, európskych patentov s určením pre Slovenskú republiku, dodatkových ochranných osvedčení, úžitkových vzorov, dizajnov a ochranných známok.
Komu je služba určená
Služba je určená pre fyzickú osobu a právnickú osobu (ďalej „používateľ“), ktorá má záujem požiadať o zápis zástupcu alebo zápis zmeny zástupcu do registra úradu pre oblasť patentov, európskych patentov s určením pre Slovenskú republiku, dodatkových ochranných osvedčení, úžitkových vzorov, dizajnov a ochranných známok.
Spôsob použitia služby
Služba sprístupní elektronický formulár. Po spustení služby je potrebné uviesť spisovú značku bez prefixu "PP", "POZ" a pod., pre ktorú je žiadané vykonanie služby, napr. v prípade patentu vo formáte 1-2020, v prípade európskeho patentu s určením pre Slovenskú republiku vo formáte 3111888, pričom v prípade ochranných známok sa formát spisovej značky v priebehu času menil, t. j. od roku 2000 je formát napr. 1-2012, od roku 1993 do 1999 je formát napr. 1-99 a spred roka 1993 je formát maximálne päťmiestne číslo napr. 52529. Po začatí písania spisovej značky systém ponúkne zoznam spisov, ktoré sú vedené v registroch úradu. V prípade uvedenia nesprávnej spisovej značky systém nebude môcť doplniť do elektronického formulára údaje, ktoré úrad vedie v registroch. Po vyplnení elektronického formulára ho používateľ odošle na úrad. Odoslaný formulár sa automatizovane ukladá aj v elektronickej schránke používateľa na ústrednom portáli verejnej správy do priečinka odoslané.
Vyžadovanie autentifikácie a autorizácie na použitie služby
Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
Spoplatnenie služby
Služba nie je spoplatnená.
URL súvisiacej legislatívy
Prístupový kanál na používanie služby
Službu je možné vykonať aj v listinnej podobe a to osobne v podateľni úradu v Banskej Bystrici alebo poštou na adresu úradu.
Formálne náležitosti žiadosti o zápis zástupcu alebo zápis zmeny zástupcu do registra úradu
Žiadosť o zápis zástupcu alebo zápis zmeny zástupcu do registra úradu pre oblasť patentov, európskych patentov s určením pre Slovenskú republiku, dodatkových ochranných osvedčení, úžitkových vzorov, dizajnov a ochranných známok sa podáva úradu písomne, a to v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, v štátnom jazyku. Podanie musí obsahovať identifikátor osoby účastníka konania a identifikátor osoby jeho zástupcu, ak je účastník konania zastúpený. Podrobnosti o náležitostiach potrebných pre podanie v listinnej podobe sú stanovené právnymi predpismi, ktoré sú dostupné prostredníctvom odkazov v časti URL súvisiacej legislatívy. Z podania musí byť zrejmé:
- číslo prihlášky,
- údaje umožňujúce identifikáciu prihlasovateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený,
- plná moc alebo generálna plná moc alebo číslo generálnej plnej moci pridelené úradom,
- podpis prihlasovateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený.
Spustiť elektronickú službu |