Preskočiť na hlavný obsah

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Podávanie žiadostí ku konaniam vedeným na Úrade priemyselného vlastníctva SR o medzinárodných prihláškach podaných podľa Zmluvy o patentovej spolupráci

Opis služby

Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe prostredníctvom elektronického formulára podať na Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky (ďalej „úrad") v rámci odstránenia základných nedostatkov po podaní medzinárodnej prihlášky na úrad žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o poskytnutie informácie, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o zastavenie konania, žiadosť inde neuvedenú, návrh na obnovu konania, oznámenie, sťažnosť, doplnenie materiálov a odpoveď na správu úradu pre oblasť medzinárodných prihlášok podľa Zmluvy o patentovej spolupráci (Patent Cooperation Treaty, ďalej „PCT“). Po podaní medzinárodnej prihlášky podľa PCT na úrad v rámci odstránenia základných nedostatkov komunikuje fyzická osoba a právnická osoba s úradom a neskôr počas konania o nej komunikuje len priamo s Medzinárodným úradom Svetovej organizácie duševného vlastníctva (International Bureau of World Intellectual Property Organization).

Komu je služba určená

Služba je určená pre fyzickú osobu a právnickú osobu (ďalej „používateľ“), ktorá má záujem podať v rámci odstránenia základných nedostatkov po podaní medzinárodnej prihlášky podľa PCT na úrad žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o poskytnutie informácie, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o zastavenie konania, žiadosť inde neuvedenú, návrh na obnovu konania, oznámenie, sťažnosť, doplnenie materiálov a odpoveď na správu úradu pre oblasť medzinárodných prihlášok podľa PCT.

Spôsob použitia služby

Služba sprístupní elektronický formulár. Po spustení služby je potrebné uviesť spisovú značku s prefixom napr. PCT/SK2022/050025, pre ktorú je žiadané vykonanie služby. Po začatí písania spisovej značky systém ponúkne zoznam spisov, ktoré sú vedené v registroch úradu. V prípade uvedenia nesprávnej spisovej značky systém nebude môcť doplniť do elektronického formulára údaje, ktoré úrad vedie v registroch. Po vyplnení elektronického formulára ho používateľ odošle na úrad. Odoslaný formulár sa automatizovane ukladá aj v elektronickej schránke používateľa na ústrednom portáli verejnej správy do priečinka odoslané.

Vyžadovanie autentifikácie a autorizácie na použitie služby

Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.

Spoplatnenie služby

Podanie žiadosti o prvé predĺženie lehoty, žiadosti o poskytnutie informácie, žiadosti o nahliadnutie do spisu, žiadosti o opravu, žiadosti o poskytnutie súčinnosti, žiadosti o zastavenie konania, žiadosti inde neuvedenej, oznámenia, sťažnosti, doplnenia materiálov a odpovede na správu úradu nie je spoplatnené.

Podaním žiadosti o druhé a každé ďalšie predĺženie lehoty, žiadosti o pokračovanie v konaní, žiadosti o uvedenie do predošlého stavu a návrhu na obnovu konania vzniká poplatková povinnosť podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov. Poplatky sa platia na základe písomnej výzvy úradu a sú splatné do 15 dní odo dňa jej doručenia. Podľa sadzobníka správnych poplatkov je výška správneho poplatku:

  • za podanie žiadosti o druhé a každé ďalšie predĺženie lehoty – 30 EUR,
  • za podanie žiadosti o pokračovanie v konaní – 80 EUR,
  • za podanie žiadosti o uvedenie do predošlého stavu – 200 EUR,
  • za návrh na obnovu konania alebo podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania na orgáne štátnej správy, ak tento podáva fyzická osoba – 25 EUR,
  • za návrh na obnovu konania alebo podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania na orgáne štátnej správy, ak tento podáva právnická osoba alebo fyzická osoba oprávnená na podnikanie – 250 EUR,
  • pričom tento poplatok sa vráti, ak sa obnova konania povolí alebo ak sa podnetu na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania vyhovie v plnom rozsahu.

V prípade podania vykonaného elektronickou službou je sadzba uvedeného poplatku znížená o 50% z poplatku určeného podľa sadzobníka, najviac o 50 eur. Ak sú súčasťou podania prílohy, uplatní sa znížená sadzba poplatkov len vtedy, ak sú tieto prílohy v elektronickej podobe.

URL súvisiacej legislatívy
Prístupový kanál na používanie služby

Službu je možné vykonať aj v listinnej podobe a to osobne v podateľni úradu v Banskej Bystrici alebo poštou na adresu úradu.

Formálne náležitosti žiadostí ku konaniam o medzinárodných prihláškach podľa PCT v úrade

Žiadosti ku konaniam o medzinárodných prihláškach podľa PCT v úrade (žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o poskytnutie informácie, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o zastavenie konania, žiadosť inde neuvedenú, návrh na obnovu konania, oznámenie, sťažnosť, doplnenie materiálov a odpoveď na správu úradu pre oblasť medzinárodných prihlášok) sa podávajú úradu písomne, a to v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, v štátnom jazyku. Podanie musí obsahovať identifikátor osoby účastníka konania a identifikátor osoby jeho zástupcu, ak je účastník konania zastúpený. Podrobnosti o náležitostiach potrebných pre podanie v listinnej podobe sú stanovené právnymi predpismi, ktoré sú dostupné prostredníctvom odkazov v časti URL súvisiacej legislatívy. Z podania musí byť zrejmé:

  • číslo prihlášky,
  • údaje umožňujúce identifikáciu žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený,
  • výslovný prejav vôle žiadateľa, z ktorého musí byť zrejmé o poskytnutie čoho žiada,
  • podpis žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený.
Spustiť elektronickú službu