Iniciovanie sporového konania v dodatkových ochranných osvedčeniach
Opis služby
Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe prostredníctvom elektronického formulára podať návrh na vyhlásenie neplatnosti dodatkového ochranného osvedčenia, návrh na zrušenie/čiastočné zrušenie dodatkového ochranného osvedčenia, návrh na zrušenie predĺženia doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia, návrh zmeny doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia a žiadosť o určenie, či predmet uvedený a opísaný v žiadosti patrí do rozsahu ochrany konkrétneho dodatkového ochranného osvedčenia.
Komu je služba určená
Služba je určená pre fyzickú osobu a právnickú osobu (ďalej „používateľ“), ktorá má záujem podať návrh na vyhlásenie neplatnosti dodatkového ochranného osvedčenia, návrh na zrušenie/čiastočné zrušenie dodatkového ochranného osvedčenia, návrh na zrušenie predĺženia doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia, návrh zmeny doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia a žiadosť o určenie, či predmet uvedený a opísaný v žiadosti patrí do rozsahu ochrany konkrétneho dodatkového ochranného osvedčenia.
Spôsob použitia služby
Služba sprístupní elektronický formulár. Po spustení služby je potrebné uviesť spisovú značku bez prefixu "PDO", napr. 1-2020. Po začatí písania spisovej značky systém ponúkne zoznam spisov, ktoré sú vedené v registroch úradu. V prípade uvedenia nesprávnej spisovej značky systém nebude môcť doplniť do elektronického formulára údaje, ktoré úrad vedie v registroch. Po vyplnení elektronického formulára ho používateľ odošle na úrad. Odoslaný formulár sa automatizovane ukladá aj v elektronickej schránke používateľa na ústrednom portáli verejnej správy do priečinka odoslané.
Vyžadovanie autentifikácie a autorizácie na použitie služby
Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
Spoplatnenie služby
Podanie návrhu na vyhlásenie neplatnosti dodatkového ochranného osvedčenia a návrhu na zrušenie predĺženia doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia nie je spoplatnené.
Podaním návrhu na zrušenie/čiastočné zrušenie dodatkového ochranného osvedčenia, návrhu zmeny doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia a žiadosti o určenie vzniká poplatková povinnosť podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov. Poplatky sa platia na základe písomnej výzvy a úradu sú splatné do 15 dní odo dňa jej doručenia. Podľa sadzobníka správnych poplatkov je výška správnych poplatkov:
- návrh na zrušenie/čiastočné zrušenie dodatkového ochranného osvedčenia – 200 EUR,
- návrh zmeny doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia – 50 EUR,
- žiadosť o určenie – 166 EUR.
V prípade podania vykonaného elektronickou službou je sadzba uvedeného poplatku znížená o 50% z poplatku určeného podľa sadzobníka, najviac o 50 eur. Ak sú súčasťou podania prílohy, uplatní sa znížená sadzba poplatkov len vtedy, ak sú tieto prílohy v elektronickej podobe.
URL súvisiacej legislatívy
Prístupový kanál na používanie služby
Službu je možné vykonať aj v listinnej podobe a to osobne v podateľni úradu v Banskej Bystrici alebo poštou na adresu úradu.
Formálne náležitosti sporového konania
Sporové konanie (návrh na vyhlásenie neplatnosti dodatkového ochranného osvedčenia, návrh na zrušenie/čiastočné zrušenie dodatkového ochranného osvedčenia, návrh na zrušenie predĺženia doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia, návrh zmeny doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia a žiadosť o určenie) sa podáva úradu písomne, a to v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, v štátnom jazyku. Podanie musí obsahovať identifikátor osoby účastníka konania a identifikátor osoby jeho zástupcu, ak je účastník konania zastúpený. Podrobnosti o náležitostiach potrebných pre podanie v listinnej podobe sú stanovené právnymi predpismi, ktoré sú dostupné prostredníctvom odkazov v časti URL súvisiacej legislatívy. Z podania musí byť zrejmé:
- číslo prihlášky voči ktorej návrh/žiadosť smeruje,
- údaje umožňujúce identifikáciu navrhovateľa/žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený,
- výslovný prejav vôle navrhovateľa, že navrhuje vyhlásenie neplatnosti alebo zrušenie/čiastočné zrušenie osvedčenia (platí len pre návrh na vyhlásenie neplatnosti a návrh na zrušenie/čiastočné zrušenie osvedčenia),
- dátum podania žiadosti o predĺženie doby platnosti a predpokladaný dátum uplynutia predĺženej doby platnosti osvedčenia na liečivo (platí len pre návrh na zrušenie predĺženia doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia),
- dátum oznámenia rozhodnutia o povolení na uvedenie na trh (platí len pre návrh zmeny doby platnosti dodatkového ochranného osvedčenia),
- právne a skutkové odôvodnenie návrhu a označenie dôkazov (neplatí pre žiadosť o určenie),
- dôkazy odôvodňujúce návrh (neplatí pre žiadosť o určenie),
- preklad dôkazov alebo ich príslušných častí s ich vyznačením v pôvodnom texte do štátneho jazyka, ak dôkazy nie sú v štátnom jazyku (neplatí pre žiadosť o určenie),
- jasný a úplný opis predmetu určenia (platí len pre žiadosť o určenie),
- preklad žiadosti o určenie do štátneho jazyka a preklad samostatného opisu predmetu určenia do štátneho jazyka (platí len pre žiadosť o určenie),
- podpis navrhovateľa/žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený.
Spustiť elektronickú službu |