Preskočiť na hlavný obsah

Konania o medzinárodnej ochrannej známke vedené na ÚPV SR

Opis služby

Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe prostredníctvom elektronického formulára podať na úrad žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o informáciu, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o vyznačenie právoplatnosti rozhodnutia, žiadosť o zastavenie konania a žiadosť inde neuvedenú pre oblasť medzinárodných ochranných známok.

Komu je služba určená

Služba je určená pre fyzickú osobu a právnickú osobu (ďalej „používateľ“), ktorá má záujem podať na úrad žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o informáciu, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o vyznačenie právoplatnosti rozhodnutia, žiadosť o zastavenie konania a žiadosť inde neuvedenú pre oblasť medzinárodných ochranných známok.

Spôsob použitia služby

Služba sprístupní elektronický formulár. Po spustení služby je potrebné uviesť spisovú značku bez prefixu "MOZ", pre ktorú je žiadané vykonanie služby, napr. 1696241. V prípade uvedenia nesprávnej spisovej značky systém nebude môcť doplniť do elektronického formulára údaje, ktoré úrad vedie v registroch. Po vyplnení elektronického formulára ho používateľ odošle na úrad. Odoslaný formulár sa automatizovane ukladá aj v elektronickej schránke používateľa na ústrednom portáli verejnej správy do priečinka odoslané.

Vyžadovanie autentifikácie a autorizácie na použitie služby

Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.

Spoplatnenie služby

Podanie žiadosti o prvé predĺženie lehoty, žiadosti o informáciu, žiadosti o nahliadnutie do spisu, žiadosti o opravu, žiadosti o poskytnutie súčinnosti, žiadosti o vyznačenie právoplatnosti rozhodnutia, žiadosti o zastavenie konania a žiadosti inde neuvedenej nie je podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov na úrade spoplatnené. Podaním žiadosti o druhé a ďalšie predĺženie lehoty, žiadosti o pokračovanie v konaní a žiadosti o uvedenie do predošlého stavu na úrad vzniká poplatková povinnosť podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov. Poplatky sa platia na základe písomnej výzvy úradu a sú splatné do 15 dní odo dňa jej doručenia. Podľa sadzobníka správnych poplatkov je výška správneho poplatku:

  • za podanie žiadosti o druhé a ďalšie predĺženie lehoty – 20 EUR,
  • za podanie žiadosti o pokračovanie v konaní – 66 EUR,
  • za podanie žiadosti o uvedenie do predošlého stavu – 166 EUR.

V prípade podania vykonaného elektronickou službou je sadzba uvedeného poplatku znížená o 50% z poplatku určeného podľa sadzobníka, najviac o 50 eur. Ak sú súčasťou podania prílohy, uplatní sa znížená sadzba poplatkov len vtedy, ak sú tieto prílohy v elektronickej podobe.

URL súvisiacej legislatívy
Prístupový kanál na používanie služby

Službu je možné vykonať aj v listinnej podobe a to osobne v podateľni úradu v Banskej Bystrici alebo poštou na adresu úradu.

Formálne náležitosti žiadostí ku konaniam o medzinárodných ochranných známkach vedeným na Úrade priemyselného vlastníctva SR

Žiadosť ku konaniam vedeným na Úrade priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky (žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o informáciu, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o vyznačenie právoplatnosti rozhodnutia, žiadosť o zastavenie konania a žiadosť inde neuvedená pre oblasť medzinárodných ochranných známok) sa podáva úradu písomne, a to v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, v štátnom jazyku. Podanie musí obsahovať identifikátor osoby účastníka konania a identifikátor osoby jeho zástupcu, ak je účastník konania zastúpený. Podrobnosti o náležitostiach potrebných pre podanie v listinnej podobe sú stanovené právnymi predpismi, ktoré sú dostupné prostredníctvom odkazov v časti URL súvisiacej legislatívy. Z podania musí byť zrejmé:

  • priezvisko, meno, adresa trvalého pobytu žiadateľa; ak je žiadateľom právnická osoba, jej názov a sídlo,
  • priezvisko, meno a adresa trvalého pobytu alebo adresa miesta podnikania, ak nie je zhodná s adresou trvalého pobytu, alebo názov a sídlo zástupcu, ak je žiadateľ zastúpený,
  • číslo prihlášky,
  • výslovný prejav vôle žiadateľa, z ktorého musí byť zrejmé o poskytnutie čoho žiada,
  • podpis žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený.
Spustiť elektronickú službu