Konania o medzinárodnej prihláške PCT vedené na ÚPV SR
Opis služby
Služba umožňuje fyzickej osobe a právnickej osobe prostredníctvom elektronického formulára podať na Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky (ďalej „úrad") v rámci odstránenia základných nedostatkov po podaní medzinárodnej prihlášky na úrad žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o poskytnutie informácie, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o zastavenie konania, žiadosť inde neuvedenú, návrh na obnovu konania, oznámenie, sťažnosť, doplnenie materiálov a odpoveď na správu úradu pre oblasť medzinárodných prihlášok podľa Zmluvy o patentovej spolupráci (Patent Cooperation Treaty, ďalej „PCT“). Po podaní medzinárodnej prihlášky podľa PCT na úrad v rámci odstránenia základných nedostatkov komunikuje fyzická osoba a právnická osoba s úradom a neskôr počas konania o nej komunikuje len priamo s Medzinárodným úradom Svetovej organizácie duševného vlastníctva (International Bureau of World Intellectual Property Organization).
Komu je služba určená
Služba je určená pre fyzickú osobu a právnickú osobu (ďalej „používateľ“), ktorá má záujem podať v rámci odstránenia základných nedostatkov po podaní medzinárodnej prihlášky podľa PCT na úrad žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o poskytnutie informácie, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o zastavenie konania, žiadosť inde neuvedenú, návrh na obnovu konania, oznámenie, sťažnosť, doplnenie materiálov a odpoveď na správu úradu pre oblasť medzinárodných prihlášok podľa PCT.
Spôsob použitia služby
Služba sprístupní elektronický formulár. Po spustení služby je potrebné uviesť spisovú značku s prefixom napr. PCT/SK2022/050025, pre ktorú je žiadané vykonanie služby. Po začatí písania spisovej značky systém ponúkne zoznam spisov, ktoré sú vedené v registroch úradu. V prípade uvedenia nesprávnej spisovej značky systém nebude môcť doplniť do elektronického formulára údaje, ktoré úrad vedie v registroch. Po vyplnení elektronického formulára ho používateľ odošle na úrad. Odoslaný formulár sa automatizovane ukladá aj v elektronickej schránke používateľa na ústrednom portáli verejnej správy do priečinka odoslané.
Vyžadovanie autentifikácie a autorizácie na použitie služby
Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
Spoplatnenie služby
Podanie žiadosti o prvé predĺženie lehoty, žiadosti o poskytnutie informácie, žiadosti o nahliadnutie do spisu, žiadosti o opravu, žiadosti o poskytnutie súčinnosti, žiadosti o zastavenie konania, žiadosti inde neuvedenej, oznámenia, sťažnosti, doplnenia materiálov a odpovede na správu úradu nie je spoplatnené.
Podaním žiadosti o druhé a každé ďalšie predĺženie lehoty, žiadosti o pokračovanie v konaní, žiadosti o uvedenie do predošlého stavu a návrhu na obnovu konania vzniká poplatková povinnosť podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov. Poplatky sa platia na základe písomnej výzvy úradu a sú splatné do 15 dní odo dňa jej doručenia. Podľa sadzobníka správnych poplatkov je výška správneho poplatku:
- za podanie žiadosti o druhé a každé ďalšie predĺženie lehoty – 20 EUR,
- za podanie žiadosti o pokračovanie v konaní – 66 EUR,
- za podanie žiadosti o uvedenie do predošlého stavu – 166 EUR,
- za návrh na obnovu konania alebo podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania na orgáne štátnej správy, ak tento podáva fyzická osoba – 25 EUR,
- za návrh na obnovu konania alebo podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania na orgáne štátnej správy, ak tento podáva právnická osoba alebo fyzická osoba oprávnená na podnikanie – 250 EUR, pričom tento poplatok sa vráti, ak sa obnova konania povolí alebo ak sa podnetu na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania vyhovie v plnom rozsahu.
V prípade podania vykonaného elektronickou službou je sadzba uvedeného poplatku znížená o 50% z poplatku určeného podľa sadzobníka, najviac o 50 eur. Ak sú súčasťou podania prílohy, uplatní sa znížená sadzba poplatkov len vtedy, ak sú tieto prílohy v elektronickej podobe.
URL súvisiacej legislatívy
Prístupový kanál na používanie služby
Službu je možné vykonať aj v listinnej podobe a to osobne v podateľni úradu v Banskej Bystrici alebo poštou na adresu úradu.
Formálne náležitosti žiadostí ku konaniam o medzinárodných prihláškach podľa PCT v úrade
Žiadosti ku konaniam o medzinárodných prihláškach podľa PCT v úrade (žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o poskytnutie informácie, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o zastavenie konania, žiadosť inde neuvedenú, návrh na obnovu konania, oznámenie, sťažnosť, doplnenie materiálov a odpoveď na správu úradu pre oblasť medzinárodných prihlášok) sa podávajú úradu písomne, a to v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, v štátnom jazyku. Podanie musí obsahovať identifikátor osoby účastníka konania a identifikátor osoby jeho zástupcu, ak je účastník konania zastúpený. Podrobnosti o náležitostiach potrebných pre podanie v listinnej podobe sú stanovené právnymi predpismi, ktoré sú dostupné prostredníctvom odkazov v časti URL súvisiacej legislatívy. Z podania musí byť zrejmé:
- číslo prihlášky,
- údaje umožňujúce identifikáciu žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený,
- výslovný prejav vôle žiadateľa, z ktorého musí byť zrejmé o poskytnutie čoho žiada,
- podpis žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený.
Spustiť elektronickú službu |